České pivovary vyprodukovaly v loňském roce 19 897 330 hl piva, což je nejvyšší výstav v dosavadní historii. Pozitivně se na celkové produkci piva také projevuje spotřeba nealkoholického piva u nás. Naopak, potenciál růstu se zřejmě vyčerpal u výčepních piv. Změny životního stylu se promítají i do druhů používaných obalů. Informoval o tom výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
V loňském roce se v jednadvaceti českých pivovarech, které nabízejí 23 značek, vyrobilo rekordních 497 334 hl piva bez alkoholu a další pivovary se na jeho výrobu chystají. Meziroční nárůst produkce činí 169 000 hl, což je více než 51 %. Za posledních osm let se výroba nealkoholického piva více než zčtyřnásobila
Domácí trh piva zaznamenává v konzumaci piva některé změny, zdůraznil Veselý. Především se zdá, že potenciál růstu se do určité míry vyčerpal u výčepních piv, i když jejich produkce představuje stále nejvyšší podíl, a to 57 % celkového výstavu. Postupně roste popularita ležáků, tedy „jedenáctek“ a „dvanáctek“, jejichž podíl stoupl za posledních sedm let z 34 na 38 %. Segment ostatních piv, kam řadíme vedle speciálních piv i piva nealkoholická a některá další, již přesáhl 0,5 %. Rozhodující část produkce a spotřeby piva tvoří světlé pivo, přes 96,5 %, tmavá a polotmavá piva potom 3,4 % a zbytek jsou piva řezaná.
Postupné změny v životním stylu se ve svém důsledku projevují v jevu, který je charakteristický pro vyspělé země. Zatímco ještě v roce 2000 převažovaly ve výstavu celkem sudy jako nejčastější obal piva, v loňském roce již obalům dominovalo pivo stáčené do lahví s podílem 48,9 % a v sudech bylo distribuováno 44,3 %. Je to důsledkem rostoucího pocílu exportu, kde převažují lahve. Trvale roste obliba piva v plechovkách. Pozice ostatních druhů používaných obalů, jako jsou cisterny, PET lahve nebo minisoudky, je slabší a nejmarkantněji se to projevuje právě u obalů z umělých hmot, uvedl Veselý.