Skupině Kofola se v letošním prvním pololetí zvýšil hrubý zisk asi o čtvrtinu

Nápojářské skupině Kofola vzrostly v letošním prvním pololetí meziročně tržby o 11,1 procenta na 3,395 miliardy korun. Hrubý zisk se zvýšil o 25,2 procenta na 1,291 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) jí stoupnul o 46,4 procenta na 608,5 milionu korun. Informovala o tom Kofola. Podle ní se na hospodářském výsledku nejvíc podepsal březnový nákup slovinského výrobce minerálek společnosti Radenska.

Podle společnosti vzrostly o 59 procent i prodeje čerstvých ovocných a zeleninových šťáv UGO. Skupinu naopak negativně ovlivnil pokles prodejů na polském trhu.
Společnost funguje i na Slovensku, kde například v roce 2008 koupila ochrannou známku Vinea, pod kterou se vyrábí hroznový nealkoholický nápoj. Mezi značky Kofoly patří také voda Rajec, která se čerpá z pramene ve slovenské Rajecké dolině.
K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří také ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Chito, Top Topic, Citro Cola. V licenci Kofola vyrábí a distribuuje nápoje RC Cola a Orangina. Pro ČR a Slovensko je firma výhradním distributorem značek Evian a Badoit a výrobků společnosti Rauch a v Česku dodává obchodům a restauracím také minerálku Vincentka.
Kofola má osm výrobních závodů, působí v Polsku, České republice, na Slovensku, ve Slovinsku a v Rusku. Zaměstnává 2300 lidí, z toho zhruba 700 v Česku.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down