Dnešní nabídka chleba v sortimentu i zákaznického servisu je na velmi vysoké úrovni. Právě pekaři nabízejí totiž nejvíce novinek, a co je důležité, i při uvádění novinek nezapomínají na tradiční český chléb. Uvedl to minulý týden při oslavě Světového dne chleba v pražském Břevnovském klášteře ministr zemědělství Miroslav Toman s tím, že chléb je základní součástí lidské výživy. Ocenil i mladé lidi, kteří si tento tradiční obor zvolí jako své povolání.
Ministr uvedl, že pro něj osobně je chléb i symbolem tradiční výroby a hlavně řemeslné dovednosti českých, moravských a slezských pekařů. Předseda představenstva Svazu pekařů a cukrářů ČR Jiří Balabán poukázal na to, že i když jsme v 21. století, každý den zásobováni informacemi o superpotravinách z celého světa, žádná z těchto potravin nedokázala sesadit chléb z prvního místa v jeho důležitosti ve výživě lidstva. Bývalá velvyslankyně České republiky na Slovensku Livia Klausová připomněla, že pekařské výrobky vždy byly, stále jsou a budou důležitou součástí našich jídelníčků. V celkovém objemu denní spotřeby potravin pekařské výrobky tvoří jednu třetinu. „Měli bychom si proto být vědomi důležitosti a nenahraditelnosti chleba,“ zdůraznila. Ústřední ředitel Státní zemědělské a potravinářské inspekce Martin Klanica poznamenal, že chléb nemá z dlouhodobého hlediska zásadní problémy s kvalitou. Naopak si ji udržuje. To se týká i případného výskytu akrylamidu, o čemž se v poslední době diskutovalo. Pečivo podle Klanici nespadá do rizikové oblasti možného překročení limitů. Ústřední ředitel však poznamenal, že pekárenský obor stojí před řadou výzev, jedním z klíčových problémů je podle něj nedostatečný zájem mladé generace. Také považuje za dosud nedořešený způsob nabízení chleba a pečiva spotřebitelům v některých prodejnách včetně velkých obchodních řetězců. V této souvislosti připomněl, že se již hledá společně se Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) praktické systémové a efektivní řešení tohoto problému. Generální ředitelka Svazu obchodu a cestovního ruchu Irena Vlčková sdělila, že v poslední době SOCR velmi úzce spolupracuje se Svazem pekařů a cukrářů v ČR. „Domníváme se, že osvěta v oblasti prodeje je velmi důležitá,“ konstatovala Vlčková s tím, že je to vidět i na akci k oslavě Dne chleba, kdy jejím generálním partnerem je členská firma Penny Market. Podle Vlčkové zákazníci jsou dnes stále náročnější a uvědomují si, jak je důležité kupovat kvalitní věci, za které je třeba si dostatečně i připlatit.
To teda! Jsem se šel včera podívat do jednoho rodinného podniku, myslím si že to byl https://www.prace-naschleb.cz/, a tam měli asi 6 druhů chleba. Já chci normální chleba, nechci chodit uličkami jak v tescu a vybírat si, jaký se mi líbí a jaký druh chleba chci. Ale tak, stále mi to přijde zajímavý, že těch druhů je tolik. Musím je všechny vyzkoušet brzo.