Na propagaci vína a výchovu jeho konzumentů se zaměřuje letos zahájený vinařský turistický program skupiny Bohemia Sekt, největšího výrobce vína v Česku se čtvrtinovým podílem na trhu. Informoval o tom generální ředitel firmy Josef Vozdecký.
V dlouhodobém projektu, částečně podporovaném také Vinařským fondem ČR, jsou zařazeny vinice, vinotéky, viniční statek i výrobní provozy skupiny, která na Moravě produkuje víno v Mikulově, Velkých Bílovicích a Pavlově. Firma spolupracuje s renomovanými cestovními kancelářemi, které program nabízí. "Spolupracujeme s mikulovskou radnicí, s níž jsme požádali o dotace z Vinařského fondu, z něhož jsme dostali 250.000 korun," dodal. Firma ukazuje firmám a veřejnosti své vinice v Sedleci u Mikulova, výrobnu značky Habánské sklepy ve Velkých Bílovicích, zve je do vinotéky svatého Urbana v Mikulově.
Dále připravuje ve středisku Háje obnovu viničního statku uprostřed 155 hektarů vinic společnosti Chateau Bzenec, kterou Bohemia Sekt vlastní. Na statek půjde z Vinařského fondu dalších 200.000 korun dotací. Firma, která má na Moravě 242 hektarů vlastních vinic a přes 2000 hektarů vinohradů v dlouhodobém pronájmu, chce zvát veřejnost také do sídla mateřské firmy do Starého Plzence. "Budujeme reprezentační kulturní a obchodní centrum, do něhož letos dáme devět a příští rok sedm milionů korun," řekl Vozdecký. Do konce roku tam bude speciální vinotéka s možností degustací a odborných výkladů. Začátkem příštího roku tam vznikne sál pro 70 lidí a vzorkovna. Středisko, kde se budou pořádat například koncerty a party, bude přístupné z hlavní ulice. Bohemia Sekt navazuje na program vinařských stezek, které jsou dlouhodobým projektem rozvoje vinařství a turistiky na jižní Moravě. Za čtyři roky se do něj zapojilo 220 vinařských obcí, bylo vyznačeno 1090 kilometrů cyklistických a pěších tras. Každá z devíti vinařských oblastí má svoji vlastní stezku. Páteřní stezka z Uherského Hradiště do Znojma přitom měří 280 kilometrů.