V letošním roce proběhne v České republice první ročník marketingového programu Důvěryhodné značky, jehož cílem je ocenění nejdůvěryhodnějších značek na trhu rychloobrátkového zboží a doplňků stravy. O vítězích programu rozhodnou výsledky rozsáhlého průzkumu agentury Median na reprezentativním panelu minimálně 4000 spotřebitelů. Uvedl to Lukáš Matějka, projektový manažer programu ze společnosti Atoz Marketing Services, která akci spouští.
„Podle aktuálního průzkumu agentury Median dvě třetiny českých spotřebitelů ve věku 18–65 let upřednostňují při svých nákupech výrobky od značek, jimž důvěřují. V České republice však zatím program, který by ocenil nejdůvěryhodnější značky pouze na základě nezávislého názoru spotřebitelů a ne například nějaké nepříliš odborné poroty, dosud chyběl. Proto otevíráme marketingový program, který vyhledá a ocení značky, k nimž mají čeští spotřebitelé největší důvěru, a to pouze na základě jejich hlasů. Výrobci oceněných značek získají díky tomuto programu možnost odlišit se od konkurence, posílit svůj marketing a zvýšit prodeje všech výrobků uvedených pod oceněnou značkou,“ řekl Matějka, projektový manažer programu.
Jedná se o druhý marketingový program skupiny Atoz Marketing, která v České republice a na Slovensku organizuje program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, do něhož mohou dodavatelé rychloobrátkového zboží a doplňků stravy nyní registrovat své nové či inovované produkty a produktové řady.
Průzkum proběhne ve druhé polovině roku a bude otevřený pro všechny aktuální značky na trhu a rozdělený do jednotlivých kategorií podle segmentu (například káva, čaj, cukrovinky), ale i podle sociodemografického rozdělení (například nejdůvěryhodnější značka žen, mužů, regionální); za každou kategorii bude vyhlášena pouze jedna nejdůvěryhodnější značka.
Vítězné nejdůvěryhodnější značky platné pro rok 2016 budou slavnostně vyhlášeny během listopadu v Praze při slavnostním galavečeru, jehož termín a místo konání budou organizátorem včas upřesněny.
Poté bude následovat masivní reklamní kampaň propagující vítězné značky stejně jako aktivity na podporu prodeje v maloobchodních prodejnách.*