Internetový prodejce potravin Košík.cz rozšířil svoji nabídku o sekci Poctivé pití, která nabízí více než stovku nealkoholických i alkoholických nápojů od rodinných firem, sadařů i malých pivovarů. Vychází tak vstříc zákazníkům, kteří stále častěji sahají po nápojích „s příběhem“, malovýrobcům pak díky prodeji online umožňuje prodávat ve velkém. Informoval o tom František Brož ze společnosti FYI Pratur.
Sekce Poctivé pití reaguje na rostoucí poptávku po kvalitních lokálních produktech z přírodních surovin v čele se cidery, ovocnými mošty a ovocnými šťávami. Mezi vybranými značkami a výrobci je například Moštárna Louny se šťávami lisovanými za studena, Báťkovy bylinkové sirupy v biokvalitě nebo Lhenické ovocné šťávy. Alkoholické nápoje zastupují kromě velmi oblíbeného cideru také piva z malých pivovarů, jako je Pivovar Bizon. „Všechny nápoje spojují kvalitní receptury, použití lokálních surovin z českých a slovenských sadů a osobní přístup k výrobě. A za to jsou Češi ochotni si připlatit. Jen od začátku roku za ně dokázali na Košíku utratit několik stovek tisíc korun,“ uvedl Brož s tím, že produkty malých dodavatelů se brzy rozšíří i o ucelenou nabídku ovoce a zeleniny od lokálních malopěstitelů.
„Obliba ovocných nápojů, moštů, ciderů i limonád u Čechů stoupá a zákazníci oceňují, že mohou nakupovat výrobky, které pocházejí přímo z lokální produkce. Chceme i nadále podporovat malé výrobce, kteří vložili do svých produktů obří úsilí a vytvořili kvalitní a zákazníky vyhledávanou značku,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Jakub Šulta.*