Dvě třetiny spotřebitelů v České republice označují velký nákup v supermarketu za svůj oblíbený způsob, jak pořídit rodinné nákupy, vyplývá to z výsledků průzkumu portálu Kupi.cz, který byl proveden mezi 2732 respondenty. Naopak jen čtvrtina lidí uvádí, že velké nákupy v řetězcích nemají příliš rádi, za noční můru je označila pouze dvě procenta dotazovaných.
Supermarkety tedy stále dominují rodinným nákupům u nás. V posledním měsíci v nich nakoupilo 95 procent zákazníků. Uvedená čísla podle serveru ale neznamenají, že by menší obchodníci byli bez šance. Bezmála 40 procent lidí nakoupilo za minulých 30 dní také v menších obchodech typu Jednota a třetina pořídila některé potraviny u místního řezníka nebo v jiném specializovaném obchodě.
„Svoje zákazníky mají také farmářské trhy či prodejny. Za poslední měsíc v nich nakoupilo 13 procent respondentů. Lidé rádi utrácí také v obchodech, které na první pohled nemají s jídlem moc společného. Příkladem jsou potraviny v rámci sítě Marks and Spencer nebo DM drogerií, kde část nákupů pořídila desetina dotazovaných. Nákupy přes internet získaly oblibu o pěti procent respondentů,“ komentuje průzkum Martin Kadlčík z Kupi.cz.
Průzkum také ukázal, že potraviny nakupujeme nejčastěji jednou až dvakrát týdně a přednost přitom dáváme pracovním dnům před víkendy. V poměru cena/kvalita připadá zákazníkům podle zmíněného serveru nejlepší supermarket Kaufland (36 %). Pokud však chtějí Češi nakoupit opravdu kvalitní potraviny, navštíví Globus, kde si chválí zejména maso a uzeniny.