Svatomartinské jde do prodeje hlavně v řetězcích a v e-shopech

Bez velkých akcí, slavností i hromadného připíjení jde letos do prodeje 1,75 milionu lahví svatomartinského vína. Vzhledem k tomu, že kvůli pandemii koronaviru nelze pořádat hromadné akce, vinaři spoléhají hlavně na prodej v řetězcích a v internetových obchodech. Uvedli to zástupci vinařství.

"Loni jsme připravili 292 000 lahví svatomartinského, letos jsme počet zvýšili na 325 000 lahví. Prodáváme je v pěti obchodních řetězcích a dvou internetových obchodech s potravinami," uvedla obchodní ředitelka Vinia Velké Pavlovice Ladislava Antálková.
Kdo ale nemá zajištěný odbyt přes obchodní řetězce, staví se k prodeji svatomartinského vína opatrněji, což je přístup Znovínu Znojmo. "Zatím jsme nalahvovali pouze polovinu připraveného množství vína a uvidíme, jak se svatomartinské podaří prodávat. Do řetězců jej nedodáváme, dodávali jsme pouze do restaurací a koncovým zákazníkům přes náš e-shop," konstatoval generální ředitel Znovínu Znojmo Pavel Vajčner.
Zájemci o značku svatomartinské mají povolené jen maximální množství lahví vína, které mohou prodat. Zda se jej rozhodnou vyrobit méně, je jen na nich.
Méně svatomartinského vyrobily i Habánské sklepy z Velkých Bílovic. I když jejich svatomartinské je k dostání i v obchodních řetězcích, část lahví dodávali i do restaurací. "Letos vyrobíme asi o 10 procent méně lahví. Některé restaurace sice prodávají martinská menu i s vínem přes okénko, ale pokles prodeje tam samozřejmě bude," řekl Josef Svoboda z vinařství Habánské sklepy.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down