Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) nařídila Kauflandu stáhnout z obchodů šarži kečupu vyráběného pod privátní značkou prodejce. Ve výrobku zjistila nižší obsah rajčat, než bylo uvedeno na obalu. V tiskové zprávě to oznámil mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Z nevyhovující šarže výrobku bylo na trhu víc než 14 tisíc kusů, stáhlo se necelých 600, zbytek už se prodal. S prodejcem inspekce zahájí správní řízení o uložení pokuty.
Stažení se týká kečupu z Polska s názvem K-Classic Tomato Ketchup-rajčatový kečup jemný, který byl v půllitrovém balení a datem minimální trvanlivosti do 20. března 2018. Podle Kopřivy obal uváděl, že 100 gramů kečupu bylo vyrobeno z 205 gramů rajčat. "Laboratorní rozbor inspekce ale potvrdil přítomnost 152 gramů rajčat na 100 gramů kečupu. Výrobce tak porušil platný právní předpis uvedením zavádějícího údaje," podotkl mluvčí.
Podle něj měla nevyhovující šarže 14 112 kusů. "Na základě opatření se podařilo stáhnout pouze 575 kusů. Zbytek si už spotřebitelé koupili na pobočkách prodejce," dodal Kopřiva.*