Tropické teploty, kterých se Česká republika v posledních dnech dočkala, zvýšily poptávku po nápojích v řetězcích rychlého občerstvení. Lidé kupují všechny studené nápoje od limonád po mléčné koktejly, vyšší zájem je také o zmrzlinu. Objednávky si zákazníci nyní častěji berou s sebou, než aby se občerstvili v restauracích. Uvedli to zástupci vybraných fastfoodů.
Síť KFC podle prezidenta značky pro ČR, Rakousko a Německo Libora Hubíka v létě standardně do nabídky přidává limonády, které jsou podle něj v těchto měsících obzvláště oblíbené. Zvýšený zájem je momentálně podle něj ale o všechny nápoje. Kromě limonád jsou oblíbené také mléčné koktejly. "U těchto mražených dezertů vidíme více než dvojciferný nárůst," řekl. Řetězec McDonald’s hlásí mírně vzrůstající trend v konzumaci studených nápojů, uvedla ředitelka komunikace a PR společnosti pro ČR a Slovensko Jitka Pajurková. Žádná z kategorií ale podle ní významně nepřevyšuje ostatní. V souvislosti s vysokými teplotami stoupá podle ní také obliba zmrzlin. "Přestože s otevřením restaurací McDonald's (po nuceném uzavření v souvislosti s koronavirem) začal pozvolna narůstat počet zákazníků, kteří si svoji oblíbenou zmrzlinu nebo frappé dají přímo v restauraci, v celkovém měřítku je stále o něco vyšší počet zákazníků, kteří si zmrzlinu nebo studený nápoj vezmou s sebou," řekla dále Pajurková. Restaurace KFC podle Hubíka také sledují, že zákazníci se po uvolnění protiepidemických opatření do restaurací vrátili. V létě si však lidé raději nápoje a jídla objednávají s sebou. Velký nárůst je podle něj patrný ve využití aplikace KFC Collect, kdy si zákazníci jídlo objednají prostřednictvím KFC aplikace či webu, v předem určenou hodinu si jej pak ve vybrané restauraci vyzvednou.*