29.11.2012 | 04:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Trumfy v rukou třímají internetové e-shopy

Předvánoční období se již tradičně nese v duchu zvyšujících se tržeb velkých i malých obchodníků. Oproti minulým letům však není nárůst tak markantní, jak by si obchodníci přáli. Tržby obchodníků ovlivnila nejen vyhlášená prohibice, ale také zvyšování DPH, které snížilo koupěschopnost obyvatelstva. Současná doba s sebou přináší změnu chování zákazníků a trumfy v rukou třímají internetové e-shopy. I proto kamenní obchodníci rozšiřují své služby na internetu a snaží se vyjít vstříc stále početnější skupině zákazníků. Uvádí to ve svém prohlášení Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.

„Tržby obchodníků v poslední době stagnují, ale navzdory tomu hledají obchodníci možnosti, jak zkvalitnit a zlepšit své služby pro zákazníky. Kamenné obchody vždy budou pro nakupující nenahraditelné, ale ukazuje se, že k rostoucím tržbám mohou částečně dopomoci online prodeje,“ doplňuje Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.
Obliba e-shopů roste již několik let a je dávným přežitkem, že nákupy na internetu jsou pouze výsadou mladých lidí. Současná čísla jasně ukazují, že tento způsob nákupů je stále oblíbenější i u spotřebitelů středního a pokročilejšího věku.
„Během celého letošního roku sledujeme nárůst bezhotovostních plateb na internetových obchodech. Od listopadu v souvislosti s vánočními prodeji tato čísla rostou o desítky, u některých vybraných produktů dokonce i o stovky procent,“ říká generální ředitel poskytovatele platebního řešení pro e-shopy PayU, Gabriel Kalapoš, a dodává: „Česká republika jen odráží celosvětový trend. Svět patří moderním technologiím a jen v USA se internetové obchody svými tržbami podílí na deseti procentech celkových tržeb.“
Internetové obchody spolu s platebními bránami a bankami navíc svým zákazníkům poskytují stále lepší služby od nákupů na splátky po jistotu, že o nakupující o své peníze nepřijde, jelikož banka bezhotovostní platby svých klientů garantuje. V případě problémů při platbě kartou u nepoctivého obchodníka může zákazník svou banku požádat o takzvaný chargeback. Peníze jsou mu vráceny zpět na účet a dluh od obchodníka či e-shopu vymáhá sama banka.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down