Tržby Pivovarů Lobkowicz vzrostly loni meziročně o 3,2 procenta na 1,195 miliardy korun. Z toho tržby z prodeje piva dosáhly 1,126 miliardy korun, což je o 4,7 procenta více než v předchozím roce. Vyplývá to z předběžných neauditovaných finančních výsledků.
Pivovarská skupina loni prodala 894 000 hektolitrů piva, což je o 4,7 procenta meziročně více. Nižší růst na tuzemském trhu ovlivnilo nepříznivé počasí v létě. Firma na něm utržila 887 milionů korun, což v porovnání s rokem 2013 představuje mírný nárůst o 1,1 procenta. Částka získaná za vývoz piva do zahraničí vzrostla více než o pětinu na 239 milionů korun. Podíl exportu na celkových tržbách skupiny díky tomu přesáhl 21 procent. Klíčovými exportními trhy v roce 2014 byly Slovensko, Německo a Polsko.
Rok 2014 byl podle předsedy představenstva a generálního ředitele společnosti Zdeňka Radila velmi zajímavý a plný výzev pro celou skupinu, úspěšně dokončili primární nabídku akcií na pražské burze a získali řadu nových akcionářů. Cena akcie skupiny podle něj dosáhla od uvedení na trh koncem května loňského roku do 10. března zhodnocení přesahující 16 procent. I přes náročnost procesu IPO pro celou společnost byli podle Radila schopni řídit její běžný chod a v roce 2014 zvýšili celkové tržby o 3,2 procenta na 1,2 miliardy korun.
Pro tento rok se soustředíme na on-trade segment a prioritou zůstává i export, popsal generální ředitel plány firmy pro letošní rok. Skupina chce také spustit vlastní nový koncept restaurací, který má kombinovat moderní gastronomii a širokou nabídku pivních značek. První takový podnik chtějí otevřít ještě před letošní sezónou, upřesnil Radil.
Pivovary Lobkowicz patří mezi pět největších pivovarnických společností na českém trhu. Zahrnují sedm regionálních pivovarů, a to Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora.*