Trh s točenou zmrzlinou v České republice se podle zmrzlinářského lídra, mlékárny Bohemilk z Opočna, začíná blížit svému vrcholu. Meziroční nárůsty zhruba o pět procent jako v minulých pěti letech se čekat nedají. Firma proto další významné možnosti odbytu vidí v exportu. Už nyní se se zmrzlinou z Opočna mohou setkat konzumenti například v Dubaji, ve Španělsku, Portugalsku, Srbsku, Chorvatsku či Thajsku. Řekl to generální ředitel Bohemilku Antonín Kolář.
Podle vedoucího zmrzlinové sekce Bohemilku Františka Culka začal trh s točenou zmrzlinou v Česku razantně růst přibližně před deseti lety. "Tehdy do Česka přišly výrazně levnější zmrzlinové stroje z Asie a do prodeje zmrzliny se s úspěchem vrhlo mnoho lidí," uvedl Culek. Bohemilku se podle něj podařilo tento boom zachytit. "Do výroby zmrzlinových směsí se začalo investovat jako do plnohodnotného produktu, rozšiřoval se sortiment, přibylo druhů a příchutí zmrzlin, zvýšila se propagace, podpora prodejců," řekl. Mlékárna Bohemilk, která patří do skupiny Interlacto, drží podle Koláře na českém trhu s točenou zmrzlinou podíl přes 60 procent. Zhruba na 1500 prodejních míst po celé ČR dodává smetanovou či mléčnou zmrzlinu ve formě sušených směsí pod obchodními názvy Mixar a Fredomix.
S exportem zmrzlinových směsí prostřednictvím zahraničního odbytu skupiny Interlacto začal Bohemilk před pěti lety. Zatím z Opočna jde na vývoz do pěti procent zmrzlinových směsí, největším zahraničním trhem je Slovensko. "Za perspektivní odbytiště pokládáme například Koreu, Čínu, Austrálii či Kanárské ostrovy, kam jsme již dodali vzorky," řekl Kolář. Prodej točené zmrzliny v Česku, na rozdíl od zemí s teplejším podnebím, je sezonní záležitostí, mimořádně závislou na počasí. Většinou začíná v dubnu a končí babím létem. Letos sezona kvůli chladnému jaru začala nejméně o měsíc později.*