Zahraniční trhy by měly nahradit pokles poptávky po lihovinách ústecké likérky KD Likér na domácím trhu. Reklamní kampaň už zahájila na Slovensku, kam už exportuje. Očekává zejména růst prodeje svého nejúspěšnějšího produktu Staré myslivecké. Likérka mapuje situaci i na dalších trzích, zejména v Evropě.
Slovensko je pro českou likérku, která má podle odhadu managementu podíl na tuzemském trhu zhruba devět až deset procent, největším zahraničním odběratelem. Připravuje pro tamní trh v nejbližší době novou produktovou řadu, řekl mediální zástupce firmy Miroslav Slaný. Připustil, že obecně vliv na růst exportu bude mít i kvalita a konkurenceschopnost českých výrobků a jejich nižší ceny ve srovnání se zahraničními výrobci lihovin.
Situaci prověřují také na německém trhu, kam už odeslali první vzorky nových produktů. Zaregistrovali poptávku i z Floridy, nic konkrétního však zatím nedojednali, sdělil ředitel likérky Jiří Janák. Napřesrok chce firma vstoupit na další dva až tři evropské trhy.