Útraty Čechů za krmivo pro domácí mazlíčky loni přestaly stoupat. Výdaje na výživu a hygienické potřeby pro psy a kočky dosáhly loni zhruba sedmi miliard korun a zůstaly tak na úrovni roku 2013. Uvedla to společnost GfK. Domácího mazlíčka vlastní více než polovina českých domácností.
Domácnosti vlastnící kočky loni výdaje navýšily o zhruba sedm procent, za jeden nákup utratily asi 74 korun, uvedla Andrea Winklerová z GfK. Naopak domácnosti vlastnící psy a další zvířata výdaje za výživu zvířat snižovaly.
Výdaje za hygienu zvířat zůstávají meziročně stabilní. Nejdůležitějším nákupním místem pro tuto kategorii jsou specializované prodejny potřeb pro zvířata a hypermarkety. V těchto prodejnách utratí domácnosti skoro polovinu výdajů.
Uvedených sedm miliard korun neobsahuje výdaje za chovatelské potřeby, jako jsou například hračky či pelíšky. Údaje pocházejí z průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK.*