Útraty Čechů za psy a kočky se loni nezvýšily

Útraty Čechů za krmivo pro domácí mazlíčky loni přestaly stoupat. Výdaje na výživu a hygienické potřeby pro psy a kočky dosáhly loni zhruba sedmi miliard korun a zůstaly tak na úrovni roku 2013. Uvedla to společnost GfK. Domácího mazlíčka vlastní více než polovina českých domácností.

Domácnosti vlastnící kočky loni výdaje navýšily o zhruba sedm procent, za jeden nákup utratily asi 74 korun, uvedla Andrea Winklerová z GfK. Naopak domácnosti vlastnící psy a další zvířata výdaje za výživu zvířat snižovaly.

Výdaje za hygienu zvířat zůstávají meziročně stabilní. Nejdůležitějším nákupním místem pro tuto kategorii jsou specializované prodejny potřeb pro zvířata a hypermarkety. V těchto prodejnách utratí domácnosti skoro polovinu výdajů.

Uvedených sedm miliard korun neobsahuje výdaje za chovatelské potřeby, jako jsou například hračky či pelíšky. Údaje pocházejí z průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down