Navzdory chladnému počasí jsou v pivovarech v Libereckém kraji s letošním létem spokojeni. Prodej piva nebyl horší než loni v létě, klesá ale zájem o lahvové pivo a roste poptávka po sudovém. Prodej piva v restauracích stagnuje, zákazníci rádi nakupují lahvové pivo v letákových akcích v maloobchodních řetězcích. V současné době se prodává v sudech 58 procent piva. Uvedl to ředitel svijanského pivovaru Roman Havlík.
Jak řekl, sledují také trend rostoucí spotřeby piva sudovaného v menších baleních. O naše 15litrové a 30litrové sudy se oproti loňsku zvýšil zájem u koncových zákazníků, pro které je alternativou na rodinné párty a oslavy. Vzrostl podle něj také zájem o svijanské pivo v plechovkách. Hlavně cestovní kanceláře je nakupují po paletách, dodal. Nejprodávanějším pivem je jedenáctistupňový Svijanský Máz. Velký zájem je ale letos podle ředitele i o prémiový ležák, který ve Svijanech uvařili u příležitosti 450 let pivovaru.
Svijanský Pivovar patří do desítky největších pivovarů v České republice, loni dodal na trh 609 000 hektolitrů piva. Velkou část produkce prodá v Libereckém kraji, kde se o trh dělí s vratislavickým pivovarem Konrad a sesterským Pivovarem Rohozec. Dohromady loni dodaly tyto pivovary na trh přes 750 000 hektolitrů piva.
Také Rohozečtí jsou spokojeni. Celý letošní rok je lepší než loňský, léto bylo sice slabší, ale nemohou si stěžovat, sdělil ředitel František Jungmann. Ve Vratislavicích šel odbyt piva v létě nahoru. Zájem byl jak o lahve, tak o sudy, prodej sudového piva rostl ale rychleji, informoval ředitel pivovaru Petr Hostaš. Zákazníci kupují podle něj pětilitrové soudky i ty patnáctilitrové. Nejvíc se ale prodá třicetilitrových, dodal Hostaš. Zvýšený zájem o pivo zaznamenali ale například i v minipivovaru v Harrachově. Prodalo se ho o desetinu víc než za loňské léto, řekl majitel sklárny a minipivovaru František Novosad.*