Rozšířit obslužné pulty s čerstvými uzeninami a doplnit je o o nabídku hotových jídel, minutek či sendvičů chce ve svých větších prodejnách Družstvo CBA. Plány počítají i s vybudováním malého posezení pro zákazníky přímo v prodejnách. Uvedl to předseda Družstva CBA Roman Mazák. Družstvo v ČR sdružuje přes 1000 prodejen, hlavně na venkově.
Družstvo ročně ročně modernizuje 15 prodejen a u části z nich bude obslužný pult s uzeninami rozšířen, a to včetně občerstvení a posezení pro zákazníky. "Budou se tak moci občerstvit či posilnit přímo na prodejně. Poblíž budou pro poskytnutí maximálního servisu také toalety. V tomto směru se bude na českém trhu jednat o unikátní řešení, vidíme v tom budoucnost této části prodejny," uvedl Mazák. V případě velkých prodejen pomáhá obslužný pult podle Mazáka dále zvyšovat jejich obrat. Funguje totiž nejen jako doplněk ostatního zboží, lidé ho zároveň využívají i namísto řezníka. "Již delší dobu neplatí, že by si prodejny s uzeninovým pultem konkurovaly s řezníky. Ti se zpravidla v blízkosti těchto obchodů, na rozdíl od minulých let, již nenachází. Naopak prodejna má na starosti kompletní servis včetně práce s masem, což jí zajišťuje další klientelu," podotkl Mazák. Naopak v několika menších prodejnách Družstvo CBA letos obslužné pulty zrušilo. V nabídce nyní mají pouze balené uzeniny. "Byl to pro nás svým způsobem experiment, zároveň se jednalo o vcelku nevyhnutelnou záležitost. Potřebovali jsme snížit náklady těchto prodejen. V opačném případě by to mohlo znamenat jejich zánik, a tedy další snižování potravinové obslužnosti venkova," řekl Mazák. Podle něj se tržby těchto prodejen prakticky nezměnily, náklady ale výrazně klesly.*