V rámci vánoční soutěže a kampaně na propagaci českých potravin se prodalo přes 3,2 milionu kusů výrobků v celkové hodnotě přesahující 100 milionů korun. Uvedl to na tiskové konferenci v Praze ministr zemědělství Marian Jurečka. Náklady na kampaň dosáhly 32 milionů korun. Impulzem ke spuštění kampaně bylo především ruské embargo na dovozy potravin z Evropské unie.
Účastníci v rámci soutěže v období od 27. října 2014 do 4. ledna 2015 odeslali 111 tisíc vyplněných karet. Aby kartu mohli odeslat, museli nasbírat a na každou z nich vylepit 30 log označujích domácí či kvalitní potraviny ze zakoupených výrobků. Ministerstvo původně odhadovalo, že by počet zaslaných karet mohl dosáhnout okolo 75 tisíc. "Právě oslovujeme společnosti a podniky, které jsou držiteli označení kvality, zda by nám byli ochotni dodat čísla porovnání prodejů za koncová období let 2013 až 2014," uvedl Jurečka. Srovnání dat má přinést přesnější obrázek o tom, nakolik soutěž prodeje domácích potravin zvýšila. Spotřebitele k účasti v soutěži lákaly hodnotné věcné ceny. Vítězové těch hlavních byli dnes vyhlášeni v rámci tiskové konference. Vítězka soutěže obdržela od ministra symbolický klíč od osobního automobilu Škoda. Kampaň byla reakcí na situaci po vyhlášení ruského embarga na dovoz potravin z EU, USA, Austrálie, Kanady a Norska. Podle Evropské komise zasáhlo embargo zemědělskou produkci z EU v hodnotě pěti miliard eur. Podle odhadu ministerstva zemědělství měli čeští vývozci zemědělských a potravinářských produktů loni přímo na tržbách přijít o 250 až 300 milionů korun. Propad cen v důsledku přetlaku zboží na unijním trhu jim podle Potravinářské komory mohl způsobit až miliardové škody.*