Vedra, při kterých teploty překročí v České republice 31 stupňů Celsia, zvýší prodeje nealkoholických nápojů a piva, uvedli jejich výrobci. Podle Plzeňského Prazdroje se v letních měsících prodá nealkoholického piva třikrát více než v zimě. Karlovarské minerální vody sdělily, že v teplých letních dnech se prodává proti mimosezónnímu období až dvakrát tolik minerálek.
Spotřeba piva podle Plzeňského Prazdroje roste od teploty 18 stupňů. Spolu s teplotou rostou hlavně prodeje desítek. Pokud ale přijdou tropická vedra, spotřeba alkoholických piv již neroste a naopak dramaticky se zvedá poptávka po těch bez alkoholu, řekl ředitel obchodu pivovaru Tomáš Mráz.
Podle Karlovarských minerálních vod se na českém trhu projevuje celosvětový trend, kdy spotřebitelé místo alkoholu, piv a sladkých limonád kupují pramenité a minerální vody a přírodní produkty. Tento trend zesiluje v teplých letních dnech, kdy zájem o tyto nealkoholické nápoje roste a oproti mimosezónnímu období může být až dvojnásobný, uvedl mediální zástupce firmy Pavel Novák.
Podle společnosti PepsiCo ale v létě rostou i prodeje sladkých limonád. U jejích sycených nápojů zaznamenávají prodejní nárůst již během června, s nastávajícími vysokými teplotami by se poptávka po nich mohla zvýšit až trojnásobně, míní manažer značky Pepsi Michal Šlechta. Celkově by mohla být spotřeba sycených nealko nápojů firmy proti loňskému létu vyšší o více než deset procent, dodal.