Velké pivovary se zajímají o trh minipivovarů, přemýšlí i o stavbě vlastních. Malých stále přibývá zhruba 50 ročně, nyní je jich kolem 360. Uvedl to prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň. Podle něj jde ve světě o běžnou věc, například v USA. Některé pivovary zájem o minipivovary připouští.
Podle Šuráně díky konkurenci ze strany minipivovarů velcí výrobci stále posílají na trh více speciálních piv, nebo třeba nepasterovaná, či nefiltrovaná piva nebo mok s čerstvým chmelem. Předpověděl, že tomuto oboru dává dalších deset let růstu a pak se uvidí, kdy přijde doba, kdy velké koncerny vytvoří řetězce minipivovarů. Podle něj velcí výrobci loni ve Spojených státech koupili 60 minipivovarů.
Ředitel marketingu a strategie Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie řekl, že jejich vášní je kvalita piva. Obdivují ty malé pivovary, které dokážou přinášet jedinečnou chuť a kvalitu, a vnímámají je jako důležitou a cennou součást trhu pomáhající zachovat českou pivní kulturu. Uvažují o různých možnostech využití flexibility malých pivovarů. Podle pivovaru Heineken jde sice o zajímavý trend, ale v současném byznys modelu společnosti není aplikovatelný.
Minipivovary v České republice také zanikají, podle svazu jde přibližně o jeden na třicet nově vzniklých. Další možností je, že vyrobí více než 10 000 hektolitrů piva ročně a dostane se tak mimo kategorii minipivovarů. Výrobní cena piva se podle Šuráně pohybuje okolo 8,5 až 9,5 koruny za půllitr.