Velkopopovický pivovar loni navštívilo rekordních 132 000 lidí, meziročně téměř o devět procent více. Výrazně se zvýšil zájem cizinců, kteří na prohlídkových trasách tvoří již bezmála polovinu všech návštěvníků. Informoval o tom Marek Pražák z mediálního zastoupení pivovaru.
Turistů z tuzemska bylo loni 52 procent. Mezi cizinci převažovali Rusové a Maďaři, kteří tvořili 11,5, respektive 10,5 procenta z celkového počtu návštěvníků. Další početné skupiny přijely z Německa nebo Švédska. "Zvyšující se zájem zahraničních návštěvníků sledujeme již pátý rok po sobě," uvedl manažer Petr Kofroň. Příznivý trend si vysvětluje rostoucí oblibou popovického piva v zahraničí.
Návštěvníci pivovaru, který je součástí společnosti Plzeňský Prazdroj, mají k dispozici prohlídkovou trasu představující zábavnou formou historii i současnost pivovaru a jeho okolí. Součástí prohlídky je ochutnávka v ležáckém sklepě. Kromě turistických tras se popularitě těší i zážitkové akce, jako je Den Kozla nebo Klobáskofest. Turisté stále častěji využívají k dopravě do pivovaru speciální vlak, který vyjíždí z pražského hlavního nádraží. Připraven bude i pro letošní sezonu, pravidelně začne turisty přepravovat každou sobotu od dubna do konce září.
Existence velkopopovického pivovaru se sice datuje již od 16. století, první várka v nově vybudovaných či výrazně zmodernizovaných budovách byla však uvařena až v prosinci 1874. Následující rok bylo vystaveno 1800 hektolitrů piva a obliba Velkopopovického Kozla, jehož emblém vytvořil potulný francouzský malíř jako výraz díků za pohostinství, kterého se mu v Popovicích dostalo, stále rostla. Proslulá byla zejména výroba silného tmavého piva.*