Vinařský fond bude propagovat tuzemská perlivá vína pod jednotnou značkou

Vinařský fond přichází po Svatomartinském s další národní značkou, která má pomoci tuzemským vinařům s propagací jejich vín. Ochranná známka perlivých vín "bublinky" vznikala dva roky a vinaři se o ni mohou hlásit už teď s víny, která splní stanovené podmínky. Vinařský fond o tom informoval v tiskové zprávě.

Rada Vinařského fondu schválila zavedení známky i parametry vína

Rada Vinařského fondu zavedení známky i základní parametry vína schválila před týdnem. Bílá perlivá vína musí pocházet ze 60 procent z odrůdy Veltlínské zelené, doplněna může být odrůdami Müller Thurgau, Ryzlink vlašský, Chardonnay, Rulandské bílé, Rulandské šedé, Ryzlink rýnský, Sylvánské zelené, Neuburské a nearomatickými PIWI odrůdami, které ale nesmí tvořit víc než deset procent. "Důvodem tohoto opatření je otevření ochranné známky co největšímu množství vinařů. Veltlínské zelené je velmi rozšířená odrůda, vinaři ji mají ve vinohradech i ve sklepích," sdělil ředitel Vinařského fondu Zbyněk Vičar. Pro růžová šumivá vína jsou povolenými odrůdami Zweigeltrebe, Svatovavřinecké a Frankovka, které musí tvořit minimálně 85 procent pro jedno-odrůdová vína nebo pro výrobu cuvée, doplňkovou odrůdou je Rulandské modré. Doporučovanou metodou je sycení kvasným plynem, další možností je metoda sekundárního kvašení v tanku, známá jako charmat. Vinaři budou o ochrannou známku žádat pro každou šarži vína. Žádat o ni mohou v Národním vinařském centru, kam budou také posílat vzorky. Na rozdíl od Svatomartinského ale nebudou vína před propůjčení značky kontrolována, splnění podmínek vinaři doloží v přihlášce. "Vzorky budou archivovány po dobu dvou let a v případě pochybností o splnění podmínek projdou hodnocením. Pokud by se zjistilo, že vinař podmínky nesplnil, pravděpodobně dál nebude mít možnost známku využívat, penalizační systém ale teprve vzniká," popsal Vičar. Propagaci ochranné známky v médiích a prodej vín označených značkou "bublinky" chce fond zahájit v první polovině příštího roku. Vína budou výrazně odlišena tyrkysovou barvou na uzávěru lahve, který bude bez výjimky šroubovací. "Na první pohled budou vína odlišitelná od ostatních. V tomto týdnu ještě dokončujeme celý logomanuál," dodal Vičar. Fond zvažuje i uspořádání festivalu nebo propagační akce na podporu nové značky. U značky Svatomartinské se ujalo pořádání každoročního koštu na náměstí Svobody v Brně, kde se scházejí tisíce lidí, aby ochutnaly první vína od 100 výrobců.*

Vinařský fond - logo

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down