Společnost Intersnack, která vyrábí brambůrky, snacky, křupky, slané pečivo a oříšky pod značkami Bohemia, Canto, Pom-Bär a Chio, v příštím roce zdraží v průměru o sedm procent napříč sortimentem. Firma to oznámila na tiskové konferenci. Důvodem je zvýšení cen brambor a osobních nákladů.
Společnost odebírá 80 procent brambor z ČR, zbytek pak z Maďarska či Německa. "Úroda je daleko menší, došlo ke zvýšení cen brambor, což je vidět i na konzumních bramborách. Pak to je mírné zvýšení cen dalších surovin jako oleje apod.," uvedl generální ředitel společnosti Internack Pavel Šercl. Zvýšily se také personální náklady.
Prodeje slaných pochutin stoupají poslední dva roky o desetinu. Loni tato kategorie vykázala obrat 5,1 miliardy korun. Podle Šercla za tím stojí to, že lidé obecně více utrácejí, roste obliba slaných snacků a u tohoto sortimentu také probíhá velký konkurenční boj, zejména se značkou Lays firmy PepsiCo.*