Výrobce parmazánu Brazzale Moravia se dostal do ztráty

Italsko-české firmě Brazzale Moravia, která je největším světovým výrobcem tvrdého sýra typu parmazán, loni po několika růstových letech klesly tržby o 15 procent z rekordních 2,014 miliardy korun v roce 2014 na 1,709 miliardy korun. Hospodaření akciové společnosti Brazzale Moravia se zároveň ponořilo do červených čísel, když po zisku 24 milionů korun v roce 2014 vykázala ztrátu bezmála 55 milionů korun. Uvádí se to ve výroční zprávě Brazzale Moravia.

Více než 90 procent produkce parmazánu Gran Moravia míří z Litovle do zahraničí, především do Itálie. Brazzale Moravia má zhruba třetinový podíl na celkovém vývozu sýrů z ČR. Společnost se snaží proniknout také na asijské trhy a postupně upevňuje pozici v Česku, kde nyní provozuje síť 19 vlastních prodejen La Formaggeria Gran Moravia. V nich loni utržila 167 milionů korun. Závod na výrobu parmazánu společnost Brazzale Moravia v Litovli-Třech Dvorech otevřela v roce 1996 a jeho stavba si tehdy vyžádala 21 milionů korun. V následujících letech firma postupně zvyšovala zpracovatelskou kapacitu, která původně činila 6000 litrů mléka denně.*

 

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down