Skupina Bohemia Sekt loni prodala téměř 30 milionu lahví sektů, šumivých nápojů a vín, o dvě procenta více než v roce 2019. Dařilo se kategorii sektů, v níž maloobchodní prodeje vyrovnaly propady, které způsobily uzavřené gastronomické provozy. Prodeje sektů, perlivých vín a šumivých nápojů na českém trhu se zvýšily o sedm procent na více než 19 milionů lahví, prodej tichých vín se meziročně snížil o šest procent. Uvedl to ředitel největšího výrobce sektů a vín v České republice Ondřej Beránek.
Jarní a následně i podzimní a zimní vlna epidemie koronaviru se promítly také do vinařského segmentu. "Čelíme propadům způsobeným uzavřením gastronomie a s ní spojeného zásahu prodejního kanálu velkoobchodů. Pozitivně nás však překvapil všeobecný nárůst maloobchodního trhu v kategorii sektů, díky němuž se podařilo propady vyrovnat," uvedl.
Ani přes nepřízeň okolností si podle Beránka Češi nenechali ujít sváteční přípitky a v prosinci nakoupili bezmála 3,5 milionu lahví sektů skupiny. Nejvíce se dařilo značce Bohemia Sekt, která meziročně posílila o devět procent. "Se sedmi miliony prodaných lahví (stejně jako v roce 2019) zůstává nejoblíbenějším sektem (na českém trhu) Bohemia Sekt demi sec (polosuchý)," uvedl. Úspěch měla také novinka v portfoliu - Bohemia Sekt Ice, jehož hlavní sezonou má být léto. Podle Beránka lze už několik let pozorovat trend rostoucí konzumace šumivých vín právě během tohoto období. Hlavní sezonou sektů ale zůstává prosinec, hlavně jeho druhá polovina.
Celkové prodeje skupiny v kategorii tichých vín meziročně poklesly o šest procent. Pozitivní vývoj zaznamenala podle Beránka nejprodávanější značka v českém maloobchodě - Habánské sklepy, jíž se navzdory propadu v gastronomii prodalo o osm procent více lahví než předloni. Dále rostl zájem o jakostní a přívlastková vína, meziroční nárůst prodejů vykázala například značka Víno Mikulov Sommelier Club, řekl.*