Výrobci brambůrek, společnosti Intersnack, loni meziročně vzrostl zisk o 31 procent na 60,7 milionu korun. Obrat firmy, která vyrábí například bramborové lupínky pod značkou Bohemia, dosáhl 1,57 miliardy korun, meziročně se tak zvýšil o více než desetinu. Většinu peněz společnost utržila v ČR, přes 373 milionů Kč v zahraničí. Letos podnik očekává na domácím trhu pokles a snížení exportu, zejména v souvislosti s omezeními kvůli koronaviru. Společnost to uvedla ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin.
Intersnack prodává brambůrky, snacky, křupky, slané pečivo a oříšky pod značkami Bohemia, Canto, Pom-Bär a Chio. Má továrny v Choustníku a Hradci Králové. Loni zaměstnával podle výročního dokumentu 339 lidí, meziročně o čtyři méně. Firma odebírá podle dřívějších informací 80 procent brambor z ČR, zbytek z Maďarska či Německa. Firma loni vynaložila zhruba 4,5 milionu korun na vývoj nových výrobků.
Firma působí v ČR od roku 1993, výroba brambůrek začala v tehdejším Československu v roce 1982 pod zemědělským družstvem, tehdy se chipsy Bohemia poprvé objevily na agrosalonu Země živitelka.
Konkurenční společnost PepsiCo, která vyrábí brambůrky Lay´s, předloni koupila v ČR společnost Karlovarské minerální vody. Výrobce brambůrků Petr Hobža Snack předloni dosáhl obratu 165 milionů korun, zisk před zdaněním přesáhl deset milionů.*