Zájem lidí o sladkovodní, ale hlavně o mořské ryby, se zvyšuje. Svědčí o tom vyšší prodeje zpracovny ryb akciové společnosti Klatovy ze skupiny Klatovské rybářství. Poslední roky rostou zhruba o deset procent ročně. Uvedl to šéf jedné z pěti větších českých zpracoven Jiří Hnojský.
Informoval, že letos zpracují přes 400 tun živých ryb. Pokud by zpracovna, která zatím funguje na jednu prodlouženou směnu, pracovala na plnou kapacitu, byla by podle Hnojského teoreticky schopna zásobit celou Českou republiku. Zhruba desetinu produkce tvoří mořské ryby, jejichž podíl firma nechce zvyšovat, protože raději porcuje nebo zpracovává sladkovodní ryby z Klatovského rybářství, které ročně vyloví téměř 1100 tun ryb. Mořské nabízí podnik jen kvůli komplexní nabídce obchodům.
Zpracovny podle Hnojského určitě pomohly popularitě českých ryb. Všechny začaly ryby udit, což se dříve u nás nikdy nebylo. Nápomocná byla i kampaň Český kapr. Spotřeba sladkovodních ryb podle něj roste, ale hodně pomalu oproti jiným zemím, i postkomunistickým. Výrazně více, hlavně díky lososovi, se zvyšuje spotřeba mořských ryb.
Z čerstvých ryb je největší a celoroční zájem o pstruha na ledu, na druhém místě je kapr a následuje siven a tolstolobik. Ze sladkovodních uzených jde na odbyt nejvíce tolstolobik, dále pstruh a pstruží filety a kapr. Z mořských je hitem čerstvý losos a stále ještě makrela. Podíl čerstvých a uzených ryb se pohybuje 55 ku 40. Zbytek jsou mražené, které ustupují, protože firma dokáže vše dodat čerstvé. Zásobuje řetězce Globus, Albert, Makro, Billa i malé jako ZKD Sušice.
Export zpracovaných ryb z Klatov je minimální, do zahraničí jdou pouze živé ryby z Klatovského rybářství. Například v Německu mají malé místní zpracovny, jimiž zásobují své okolí.