Majitelé psů a koček loni utratili za krmivo pro své mazlíčky 4,8 miliardy korun, meziročně o pět procent víc. Nejvíce roste prodej tzv. mokrého krmiva (například konzervy), klesá naopak odbyt suchých krmiv pro psy. Vyplývá to z posledních údajů společnosti Nielsen. Z chovatelských potřeb nyní nejvíc roste poptávka po antiparazitikách. Letošním trendem jsou vozíky za kolo pro psy.
"Nejdůležitějším segmentem v kategorii krmiva pro mazlíčky je mokré krmivo pro kočky, které v roce 2016 tvořilo 36,8 procenta hodnoty celkových prodejů," uvedla mluvčí společnosti Nielsen Mária Hukelová. Nejvýrazněji klesající kategorií je suché krmivo pro psy, jehož podíl poklesl od roku 2014 o 4,8 procentního bodu. Rychleji rostou prodeje kočičího krmiva. "Pamlsky pro domácí mazlíčky jsou velmi oblíbené doplňky stravy a jednoznačně jejich oblíbenost stoupá. Největší nárůst zaznamenáváme v kategorii stoprocentních masových pamlsků," dodala marketingová ředitelka Pet Center Kateřina Holnová.
S jarem roste zájem o antiparazitika, jako jsou různé obojky proti klíšťatům, tablety atd. "Právě ta patří právě teď ke zboží, které se začíná vyhledávat. Oproti předchozím týdnům o čtvrtinu více. Hitem mezi pejskaři jsou letos vozíky za kolo pro psy. Oblíbené jsou také různé cestovní sady pro psy a také elektrické obojky," uvedla obsahová manažerka srovnávače cen Heureka.cz Alexandra Čermáková. Nejvíce krmiv pro mazlíčky Češi nakoupí v hypermarketech, a to 45 procent. Roste ale prodej krmiv a chovatelské potřeby on-line.*