11.05.2015 | 01:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zájem o balenou vodu roste, letos zřejmě překoná sycené nápoje

V regálech obchodníků se stále častěji objevují exotické nealkoholické nápoje, od kokosové vody pro nápoje s limetkou a kardamonem nebo granátovým jablkem a borůvkami. Je zde však jeden nápoj, o který je vysoký zájem a stále více plní regály, a to balená voda. Prodej obyčejné balené vody by podle průzkumu výzkumné společnosti Canadean měl letos poprvé překonat prodej sycených nápojů. Z vody se tak stane nejprodávanější nealkoholický nápoj na světě, uvedl na svých internetových stránkách list Financial Times.
Prodej balené vody od roku 2008 roste globálně v průměru o šest procent ročně. Překonává tak sycené nápoje, jejichž prodej roste o 1,3 procenta. Prodej vody tak podle průzkumu Canadean do konce letošního roku stoupne na 238 miliard litrů vody a sycených nápojů na 227 miliard litrů.

Žízeň po vodě také vyvolala boj o podíl na trhu mezi největšími producenty. Těmi jsou francouzská Danone, švýcarská Nestlé a americké firmy Coca-Cola a PepsiCo.
Balené vodě před sodou dává přednost hlavně generace spotřebitelů narozená v rozvinutých zemích od 80. let minulého století. Z geografického hlediska poptávku táhne hlavně Asie, v čele s Čínou a Indii, kde má vláda problémy poskytnout obyvatelům rychle rostoucích měst bezpečnou vodu z kohoutku. Když to nejde jinak, rodiny ze střední třídy si raději kupují balenou vodu.
Spotřeba balené vody v Číně se podle výzkumné společnosti Euromonitor za posledních pět let téměř zdvojnásobila, ze 17 miliard litrů na 33 miliard litrů.
Společnost Danone prodá v Číně více vody než dětské výživy a vysoký zájem o balenou vodu zaznamenává i v Indonésii. Loni se balená voda stala nejrychleji rostoucí ze čtyř hlavních oblastí podnikání Danone a od roku 2011 roste ročně o více než deset procent. Za posledních pět let firma zvýšila svůj podíl na trhu s vodou na více než deset procent.
Firma Nestlé dodává, že kromě Asie jsou jejím nejrychleji rostoucím trhem Spojené státy, kde zájem o vodu zvyšují obavy o zdraví a z obezity. Na rozdíl od Danone prodává většinu své vody v rozvinutých zemích.
Prodej sycených nealkoholických nápojů v USA naopak loni již desátým rokem za sebou klesl. Za poslední desetiletí se snížil o 14 procent.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down