Zájem o Českou chuťovku stále roste

O značku Česká chuťovka a Dětská chuťovka se letos se svými výrobky ucházeli zástupci celkem 74 českých potravinářských firem, což je rekordní počet firem. Je to o 11 více než loni. Značkou Česká chuťovka 2017 se tak může nově pyšnit 147 výrobků a značkou Dětská chuťovka 2017 dalších 28. Titulem Rytíř české chuti byl za svůj celoživotní přínos mlékárenskému oboru poctěn Ladislav Likler, respektovaný sýrařský expert. Ocenění za nejchutnější potraviny vyrobené v České republice převzali zástupci podniků na slavnostním vyhlášení výsledků devátého ročníku soutěže ve čtvrtek 19. října v budově Senátu v Praze.

Soutěž Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2017 a Dětská chuťovka 2017 se letos opět konala pod záštitou předsedy Senátu Milana Štěcha a ministra zemědělství Mariana Jurečky. „Dobré kvalitní potraviny je věc, která občany velmi zajímá,“ řekl při Štěch při zahájení vyhodnocení soutěže s tím, že se zapojují do diskusí ohledně dvojí kvality potravin. „V každém případě můžeme říct, že prakticky všichni senátoři jsou velkými zastánci regionálních potravin, jejich propagace a uplatnění,“ sdělil.  Jitka Götzová z Ministerstva zemědělství uvedla, že úřad dlouhodobě podporuje tuzemské a kvalitní potraviny a ocenění za výrobu takových potravin jsou na místě. Velká část spotřebitelů si podle ní zvykla na to, že mají na etiketách hledat původ výrobku a věnovat větší pozornost tomu, co nakupují.
Předsedkyně hodnotitelské komise České chuťovky Jana Dostálová poznamenala, že práce této komise je velice obtížná. Prozradila, že je její členkou již od prvního ročníku a do soutěže se hlásí čím dál víc výrobků. Letos jich bylo přes dvě stovky a všechny výrobky jsou vesměs výborné kvality. „Ochutnat dvě stě výrobků, objektivně je zhodnotit tak, abychom žádný z nich nepoškodili, je velice těžké,“ míní Dostálová. Hlavním kritériem je přitom chuť, která vždy nesouvisí s výživovou hodnotou, ale je důležitá, protože spotřebitel ji nejvíce ocení. „Často říkám, že jídlo je také kousek radosti ze života, tak si na něm musíme pochutnat,“ doplnila.
Ředitel projektu Česká chuťovka Josef Sléha podotkl, že pokud by ocenění dostaly všechny výrobky, které se o značku ucházely, nic by se nestalo, protože chutnají všechny. Ale ocenit všechny není možné. Větší zájem byl letos o Českou chuťovku. „O Dětskou chuťovku byl sice zájem také dost velký, ale přáli bychom si ho větší,“ podotkl. Podle něj počet přihlášených výrobků do Dětské chuťovky možná negativně ovlivnila i takzvaná pamlsková vyhláška.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down