Registrace do marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014 byla uzavřena. Ve 41 kategoriích bude o toto ocenění soupeřit 127 novinek z oblasti rychloobrátkového zboží. Pokračuje trend z loňského roku, kdy se víc začíná prosazovat čerstvé zboží a také inovace privátních značek. Uvedl to Lukáš Matějka, projektový manažer programu.
Do 14. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka se mohli přihlásit výrobci a distributoři rychloobrátkového zboží s výjimkou tabákových výrobků, kteří své nové produkty uvedli na český trh v období od září 2012 do prosince 2013.
Pokračuje loňský velký zájem o nominace v oblasti čerstvých a chlazených produktů, jako jsou mléčné výrobky, uzeniny či čerstvé maso. Silné zastoupení mají ale stále i ostatní kategorie rychloobrátkového zboží. Díky tomu opět v programu meziročně vzrostl celkový počet přihlášených výrobků, a to ze 115 na 127. Otevřeno bylo 41 kategorií, o tři více než v loňském roce.
„Letos nás těší nejen nominace typově velmi různorodého zboží, nově například v oblasti úklidových pomůcek nebo osvěžovačů vzduchu, ale také třeba zájem o kategorii alkoholických nápojů, která si loni prošla velmi těžkým obdobím. Opět se objevilo také několik zajímavých novinek pod privátními značkami řetězců,“ komentoval aktuální ročník Lukáš Matějka.
Registrace výrobků pro letošní ročník probíhala od září 2013 do konce února 2014. Po jejím ukončení se sešla odborná porota, jejímž úkolem bylo posoudit oprávněnost nominovaných produktů usilovat o ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014 a potvrdit jejich rozdělení do jednotlivých kategorií. Kromě toho zvolila dva nejinovativnější výrobky (jeden za potravinářské a druhý za nepotravinářské zboží), které získaly cenu poroty. Porotě letos předsedal Tomáš Poucha, výkonný ředitel Marketingového institutu, který poskytl pro tuto událost originální multifunkční prostor Tančící kuchyně.
Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je jediné ocenění svého druhu na českém trhu, o jehož držitelích rozhodují samotní spotřebitelé, a to v rámci průzkumu, který probíhá ve spolupráci se společností STEM/MARK. Vítězové jednotlivých kategorií tak budou určeni na základě výsledků dotazování, jehož se účastní reprezentativní vzorek více než 4000 respondentů.
Tisíce dalších se pak mohou zapojit do spotřebitelských soutěží probíhajících ve spolupráci s časopisy Glanc, Pošli recept!, Katka, Katka křížovky, s rádiem Frekvence 1 a portály aukro.cz, babinet.cz, eureka.cz, prima-fresh.cz a prima-zeny.cz V jejich rámci budou volit nejoblíbenější novinku uživatelů, čtenářů či posluchačů daného média.
Slavnostní vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií proběhne 24. dubna 2014 v hotelu Ambassador – Zlatá Husa v Praze. Oceněné produkty mohou získat roční licenci na logo a slovní označení Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014, které budou moci využít na obalech a v reklamních kampaních. Během slavnostního galavečera budou také oznámeni vítězové spotřebitelských soutěží a držitelé cen poroty.*