16.11.2009 | 11:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zájem o školní mléko stoupl

Zájem o dotované mléčné výrobky ve školách po znovuzavedení národní dotace v letošním školním roce vzrostl proti loňsku o více než polovinu, přesto není zatím takový jako před dvěma lety. Uvedl to Michal Němec, ředitel obecně prospěšné společnosti Laktea, která je hlavním distributorem školního mléka v zemi.

Letos dotované mléčné výrobky poprvé směřují také do mateřských a středních škol. Poptávka ale zatím neodpovídá představě ministerstva zemědělství, které koncem srpna uvedlo, že chce, aby letos dosáhla alespoň předloňské úrovně. Mlékaři podle Němcova dřívějšího vyjádření letos koncem srpna oslovili více než 4000 základních škol, asi 1500 středních a přibližně 5000 mateřských škol. Laktea zajišťuje dodávky pro zhruba 80 procent do programu zapojených škol. Jejím prostřednictvím mléčné výrobky do škol distribuují největší tuzemská mlékárna Madeta či Bohušovická mlékárna. 
Proti loňskému roku by díky štědřejší dotaci měly být ceny mléčných výrobků pro školáky výrazně nižší. Například čtvrtlitrové balení jahodového ochuceného mléka v krabičce, které v minulém školním roce stálo 9,70 koruny, přijde nyní podle cenového výměru ministerstva financí žáka na čtyři koruny. Neochucené mléko ve čtvrtlitrovém kelímku ve školách zlevní na dvě koruny z loňských 5,70 Kč.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down