Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) se chystá vypsat výběrové řízení na propagaci značky Regionální potravina v letošním a příštím roce. Předpokládaná cena zakázky činí 57 milionů korun bez DPH. Vyplývá to z předběžné informace zveřejněné fondem ve věstníku veřejných zakázek. Podle mluvčí SZIF Vladimíry Novákové by měla být zakázka vypsaná v průběhu února.
Podle mluvčí chce fond vypsat tendr dva týdny poté, co vypíše zakázku na propagaci značky Klasa za více než čtvrt miliardy korun bez DPH. Tu hodlá vyhlásit nejpozději na přelomu ledna a února. Značku Regionální potravina uděluje ministerstvo zemědělství (MZe) od roku 2010 na základě regionálních soutěží výrobců. Loni ji nově získalo 106 výrobků. Na konci července 2014 mělo právo užívat označení po čtyři roky 475 výrobků.
Reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelí dlouhodobé kritice. Kritizoval ji například loňský protokol z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu. MZe, SZIF a Vinařský fond podle ní vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy korun, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedením resortu. Deník Mladá fronta Dnes koncem loňského srpna upozornil, že například v letech 2012 a 2013 skončila část peněz na propagaci Klasy v médiích a firmách okolo stíhaného podnikatele Františka Savova.*