Tržby potravinářské společnosti Danone v ČR loni meziročně stouply o devět procent na 1,58 miliardy korun. Zisk se zhruba zdvojnásobil na 52 milionů Kč, uvedla ve své výroční zprávě firma. Ta prodává například značky Activia, Actimel, Oikos, Kostíci nebo Fantasia. Společnosti se podle dokumentu podařilo adaptovat na koronavirový "nový normál", loňský rok tak z hlediska byznysu hodnotí jako úspěšný.
"V porovnání s loňským rokem jsme dosáhli růstu jak v prodaných kusech, tak v hodnotě o 5,5 procenta. V kategorii mléčných kysaných výrobků se nám dařilo ve většině kategorií, kde s našimi výrobky působíme a dosáhli jsme růstu 3,5 procenta. V rostlinné kategorii a sebou máme druhý rok se značkami Alpro a Provamel a podařilo se nám udržet nastavený trend a zvětšit tržby proti prvnímu roku o 13,5 procenta," uvedla společnost. Podle její mluvčí Kataríny Palečkové se trh s mléčnými výrobky neustále mění. "Jedním hlavních efektů, které ovlivnila pandemie je vyšší poptávka po výrobcích, které nabízejí nějaké zdravotní benefity, ať už přidaná probiotika nebo vitamíny, či podporují správnou funkci imunitního systému. Prodeje těchto výrobků narostly meziročně o pět až deset procent. Dalším zjevným efektem pandemie je to, že spotřebitelé mnohem více a častěji vaří doma," sdělila. Stoupla kvůli tomu poptávka po bílých jogurtech a tvarozích různých tučností na vaření a pečení. Počet zaměstnanců firmy na konci roku byl 107, v průměru za celý rok pak 105 stejně jako předloni. Koncern Danone je největším výrobcem čerstvých mléčných výrobků na světě a druhým největším výrobcem minerální vody. Od roku 2007, kdy firma koupila společnost Numico, vyrábí i dětskou výživu a speciální výživu pro zdravotní účely. Danone vlastnilo výrobní závod i v České republice, v roce 2014 však svou benešovskou mlékárnu prodalo společnosti Schreiber Czech Republic, která nyní pro Danone vyrábí mléčné výrobky.*
ko