Značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2015 získalo 98 výrobků od 53 producentů. Informovali o tom organizátoři soutěže. Letos se do soutěže zapojilo skoro sedm desítek firem se 177 značkami, řekl ředitel projektu Josef Sléha, podle kterého to bylo o 15 procent více společností než loni. Některé soutěžily i o značku Dětská chuťovka. Během existence soutěže značku získalo 380 výrobků.
Do soutěže se mohli hlásit pouze čeští výrobci, kteří dodávají potraviny na český trh. Aby uspěli, musely mít jejich produkty zejména vysoké chuťové vlastnosti a kvalitu, hodnotil se také například design.
Popáté se letos soutěžilo o značku Dětská chuťovka. Porota složená ze členů Dětské tiskové agentury, žáků Základní školy Londýnská, Vyšší odborné školy ekonomických studií a Střední průmyslové školy potravinářských technologií v Podskalské ulici letos ohodnotila 48 produktů. Organizátoři by rádi propagací této značky podpořili zájem mladé generace o uplatnění v potravinářském průmyslu, který řadu let setrvale klesá a reálně tak hrozí, že v budoucnu budou u nás chybět například kvalifikovaní řezníci a další potravináři, řekl již dřív Sléha.
Titul Rytíře české chuti za celoživotní přínos potravinám letos získal majitel řeznictví a uzenářství U Dolejších v Davli František Dolejší starší. Loni se jím stal František Horák z pivovaru Svijany za zásluhy o české pivo.
Odborný garant soutěže byl i letos Výzkumný ústav potravinářský Praha.
V Česku je mnoho značek označujících kvalitu potravin. Nejznámější je Klasa, kterou stamiliony korun ročně podporuje i stát. Další je například Regionální potravina, která je vázaná na daný kraj. Jsou ale i méně známá označení, například logo Vím, co jím, které by mělo označovat potraviny obsahující vyvážené výživové hodnoty. Logo Zdravá potravina se zase objevuje na pokrmech, které neobsahují zbytečné množství chemických konzervantů a barviv.*