Značku Regionální potravina má v Plzeňském kraji dalších devět výrobků

Značku Regionální potravina Plzeňského kraje získá letos dalších devět výrobků. Pro spotřebitele má být zárukou, že je v produktech nejméně 70 procent místních surovin. Do 14. ročníku soutěže se přihlásilo 126 výrobků od dosud nejvyššího počtu 39 malých a středních zpracovatelů a farmářů z kraje. Uvedla to mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Eva Češpiva. Vítězové budou dekorováni na krajských dožínkách 9. září ve Vysoké Libyni na Plzeňsku.

"Nejsilněji zastoupenou kategorii v kraji Alkoholické a nealkoholické nápoje ovládla Domažlická 12 z Městského pivovaru Domažlice," uvedla mluvčí. Podle krajské koordinátorky soutěže Heleny Hnojské z obecně prospěšné společnosti Úhlava z Klatov bylo letos mezi 39 výrobci hodně nových zájemců. Všichni měli výrobky na vysoké úrovni, řekla. Poptávka po regionálních produktech podle Hnojské trvale roste. "Zaznamenali jsme zvýšený zájem o připravované aktivity nejen ze strany spotřebitelů, ale i výrobců, kteří se naučili se značkou pracovat a využívat ji v propagaci své činnosti," uvedla. Potvrzuje to také Tomáš Popp, organizátor plzeňských farmářských trhů. Trhovci, kteří prodávají i v Praze, uvádějí, že v Plzni mají vyšší tržby. Kromě prestižní značky národní kvality získají vítězové publicitu v regionálním tisku, rádiu, sociálních sítích, televizních pořadech, časopisech a na významných akcích. Výrobce získá propagační materiály a také možnost účasti na 15 ochutnávkách v kraji. Může se jich účastnit sám, ale pokud na to nemá kapacitu nebo vybavení, zajistí mu to Úhlava, která od něj oceněné potraviny odkoupí. Cestou podpory kvalitních místních potravin jde podle Češpivy celá EU. "Současná situace je pro spotřebitele i producenty potravin zasažená výší inflace a stagnující poptávkou. I proto je marketingová podpora kvalitních potravin důležitá. Vede k výraznému posílení poptávky spotřebitelů, a má tedy dopad na růst prodeje," uvedla. Značku podle Hnojské už vnímají také zákazníci. Popularitu soutěže si vysvětluje déle než patnáctiletou spoluprací Úhlavy s potravináři a farmáři, které se snaží prezentovat. Úhlava se věnuje jejich vzdělávání a rozvoji regionu. Produkty propaguje také kraj. Výrobky mohou značku užívat čtyři roky, pak mohou soutěžit znovu. Teď ji používá 36 produktů z regionu, tedy plný počet každoročních vítězů.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down