11.10.2012 | 04:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zvýšil se prodej vín, sektů a likérů

Zákaz prodeje tvrdého alkoholu v tuzemsku zvýšil prodej vína, sektů či likérů až o desítky procent. Spotřebitelé naopak neprojevili zvýšený zájem o nákup piva. Vyplývá to z šetření společnosti Nielsen. Zákaz prodeje,nabízení a distribuce nápojů s více než 20 procenty alkoholu vyhlásilo ministerstvo zdravotnictví 14. září večer, omezení trvalo téměř dva týdny.

Podle studie, zpracované na základě elektronických dat velkých v tuzemsku působících obchodních řetězců, proti průměru za čtyři týdny před prohibicí nejvíce klesaly tržby z prodeje rumů, vodek, ginů, tequil a ostatního tvrdého alkoholu, které se snížily o více než 40 procent. O desetinu nižší byly tržby za whisky. Prodej brandy a koňaků klesl o 15 procent, hořkých bylinných likérů prodali obchodníci o 18 procent méně.
Naopak o více než 40 procent se zvýšily prodeje tichých vín, o 39 procent narostly tržby za šampaňské, sekty, šumivá a perlivá vína, podobně rostla také kategorie vermutů. Likérů se prodalo takřka o pětinu více. Tam ale podle Zdeňka Palána ze společnosti Nielsen spadají i některé výrobky s vyšším obsahem alkoholu, u kterých platil zákaz prodeje, což negativně ovlivnilo tržby celé kategorie.
Prodej piva naopak v důsledku částečné prohibice nerostl. V tomto případě má vliv sezónnost, kdy o víkendu, ve kterém začala prohibice, došlo stejně jako v týdnu následujícím k výraznému snížení teplot oproti průměru za předchozí čtyři týdny, se kterými data porovnáváme, řekl Palán.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down