Budějovický pivovar hodlá proniknout na italský trh

Pivovar Samson prodá letos v České republice o 12 procent piva víc než loni a se značkou Samson chce proniknout na italský trh. Plánuje výstav 84 262 hektolitrů, meziročně o 1400 hektolitrů vyšší. Řekl ředitel pivovaru Daniel Dřevikovský. Samson patří do brazilsko-belgické skupiny AB InBev.

„Na tuzemsku nám jde dobře desítka a výborně dvanáctka. Pito roste stabilně. Meziroční růst v tuzemsku je 12 procent, v srpnu jsme měli nejvyšší měsíční prodej za poslední tři roky, 5451 hektolitrů,“ řekl ředitel. Pivovar chce příští rok rozšířit prodeje v ČR a sousedních zemích. Od roku 2014 investoval 400 milionů Kč. Letos se dodělávalo kvasné hospodářství, nové jsou přetlačné tanky i paster s kapacitou 24 tisíc lahví za hodinu. Plnič naplní šest lahví za sekundu. Pivovar, který bere vodu z 274 metrů hluboké artézské studny, vyváží do 27 zemí včetně Brazílie, nejvíc do Evropy. Samson exportuje 61 procent produkce, většinu tvoří exportní ležák 1795. Příští rok plánuje minimálně desetiprocentní nárůst výstavu v ČR a pětiprocentní pro export. „Nejvíce si slibujeme od našich tradičních trhů v Rakousku a Dánsku. Nově jednáme o průniku piv značky Samson do Itálie. Budou to řádově vyšší tisíce hektolitrů, vstoupili jsme do jednání,“ řekl ředitel.

V Českých Budějovicích se Samson čepuje v šesti hospodách, v centru v jediné. Podle ředitele se začali zákazníci vracet, zájem mají i hospodští. Ve firemní prodejně chce Samson nabízet nefiltrované a nepasterizované pivo. Roční kapacita pivovaru je 450 tisíc hektolitrů. Tržby pivovaru loni dosáhly 87,6 milionu Kč, výstav činil 82 800 hektolitrů. Letošní tržby čeká Samson o tři procenta vyšší. Zisk nechce zveřejnit, v posledních třech letech ho neuvádí ani ve veřejných zdrojích. Letos se pivovaru, jenž zaměstnává 71 lidí, víc daří na ruském trhu.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *