České výrobce zemědělské techniky láká německý trh

České výrobce zemědělských strojů láká německý trh a chtějí se na něm prosadit. Zároveň ale přiznávají, že je těžký, složitý a není jednoduché si na něm vybudovat silnou pozici. Platí to zejména pro firmy z východních zemí Evropy, sdělili představitelé českých firem na veletrhu zemědělské techniky v Hannoveru. Letos na největším světovém agrosalonu Agritechnica vystavují tři desítky českých firem, včetně velkých značek, jako je Zetor nebo Tatra.

Výrobce zemědělských strojů Farmet z České Skalice letos na výstaviště do Hannoveru přivezl například osmimetrový kypřič, který najde využití hlavně na velkých farmách. Firma jej prodává podle různých modulací za zhruba dva miliony korun. Na veletrh, který se koná jednou za dva roky, se přihlásila před rokem. Účast ji stojí miliony korun a výrobky firmy do Německa putovaly dopředu v devíti kamionech. „Německo je pro nás velmi zajímavé, nejvíce se nám daří v oblastech, kde je zemědělství intenzivní a jsou tam největší výrobní celky. K Německu máme blízko, máme společnou mentalitu, nové technologie německý trh oslovují,“ myslí si marketingový ředitel Farmetu Martin Kořízek. Německo je podle něj velký a bohatý trh. „Pro značky z východu je to složitější, musíme překonat určitou nedůvěru,“ uvedl. Podle něho je už teď na začátku veletrhu jasné, že se akce setkala z úspěchem.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *