Plzeňský pivovar zvýší ceny lahvového a plechovkového piva

Plzeňský Prazdroj od 1. října zvýší ceny lahvového a plechovkového piva v průměru o 3,1 procenta. Zdražení se týká všech značek - Pilsner Urquellu, Gambrinusu, Radegastu i Velkopopovického Kozla. Čepovaná piva pro hospody a restaurace nezdraží. Informace potvrdila mluvčí největšího českého pivovaru Jitka Němečková. Jeho zdražení v minulých letech kopírovala většina českých pivovarů. Nyní však o konkrétním zdražování nehovoří, ale ani ho do budoucna nevylučují.

Prazdroj zvýšil ceny naposledy loni v říjnu o 3,2 procenta. Letošní zdražení zdůvodňuje růstem nákladů na výrobu, balení a distribuci. Z poslední doby je to například zdražení hliníku, které se dotýká stále populárnějšího balení do plechovek. Ceny piva pro restaurace, tedy v tancích a sudech, letos Prazdroj nechává beze změn. „Věříme, že tím podpoříme českou pivní kulturu a provozovatele hospod a restaurací, kteří se v posledních měsících museli vyrovnat s významnými změnami kvůli řadě nových regulatorních opatření,“ uvedla Němečková. Prazdroj podle ní silně vnímá, nakolik letos na restaurace a hospody dopadají opatření typu EET a zákaz kouření. Marketingový ředitel Heinekenu ČR sdělil, že jako trojka na trhu Heineken pozorně sleduje cenovou strategii klíčových hráčů na trhu. „Jakým způsobem zareagujeme na ohlášené zvyšování cen ze strany Asahi, bude předmětem jednání našeho managementu. Jeho rozhodnutí nebudeme v této chvíli předjímat,“ uvedl. Podle něj zvýšení ceníkových cen ještě nevypovídá o reálném zvýšení cen za produkty v obchodech. „Důležitou součástí cenové strategie je i četnost promočních akcí a hloubka slev,“ dodal.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *