05.04.2004 | 03:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Prodej alkoholu a drůbeže před Velikonocemi roste

Růst prodeje v souvislosti s blížícími se svátky zatím pociťují pouze velcí producenti alkoholu a drůbeže. Pekaři očekávají růst tržeb až od začátku příštího týdne a prodejci vajec si stěžují na levné dovozy, zejména ze Slovenska.

"Čtrnáct dnů před svátky pociťujeme růst prodeje prémiového piva Pilsner Urquell minimálně o deset procent," uvedl mluvčí pivovaru Plzeňský Prazdroj Alexej Bechtin. Velikonoce jsou podle něj hned po Vánocích nejsilnějším prodejním obdobím. "Větší prodej cítíme, i když ne o tolik jako v minulých letech," uvedl šéf marketingu ve Stocku Plzeň Richard Švéda. Hlavní vlna prý přijde až příští týden. Konkurenční firmě Rudolf Jelínek z Vizovic se údajně před svátky jara tržby prakticky vůbec nezvýší. Je to dáno tím, že se prodejci koncem roku značně předzásobili kvůli zvýšení spotřební daně od ledna. "Většina z nich přitom nákup neodhadla a ještě mají dostatek zboží, aby předvelikonoční poptávku uspokojili," uvedl obchodní ředitel tohoto výrobce slivovice Lumír Zakravač. Dodal, že Velikonoce zřejmě přispějí k tomu, že se zásoby doprodají a obchodní řetězce i nezávislí prodejci přistoupí k dalším nákupům. "Ohromné předzásobení pociťujeme také velmi citelně," potvrdil Švéda za plzeňského producenta fernetu. "Velikonoce už nejsou, co bývaly," uvedl obchodní náměstek Drůbežářského závodu Klatovy Karel Kůra. Přesto podnik cítí větší prodej kuřat oproti lednu a únoru. Podle něj to ale může být dáno tím, že lidé už začátkem roku splatili všechny poplatky a nyní mají více volných peněz. Drůbežárna Š+L Vejprnice, největší v Plzeňském kraji, prodává stejně vajec jako v minulých týdnech. "Dovezla se levnější vejce ze zahraničí, která se podbízejí cenou 2,10 nebo 2,30 koruny za kus," uvedl vedoucí výroby Jaroslav Hrdlička. Podle něj jde o vejce ze Slovenska a objevují se v řetězcích. Firma, která 80 procent produkce zpracovává do výrobků, snížila supermarketům od 1. dubna prodejní cenu na 2,60 koruny za vejce. "Od pondělí se určitě začnou více prodávat mazance a beránci," uvedl ředitel plzeňského závodu Delta Pekáren Stanislav Šlehofer. Ani pekárny ve Zlínském kraji zatím zvýšenou poptávku necítí. Zákazníci před svátky zavítají spíše do velkých řetězců, s nimiž nemají uzavřeny smlouvy. "Lidé pochopitelně nakoupí více vánoček, mazanců či zákusků a jiného pro Velikonoce typického zboží, nejedná se ale o nic dramatického," uvedla majitelka menšího pekařství v Bánově na Uherskohradišťsku. Zhruba o třetinu se každoročně zvyšuje odbyt Čokoládovně Carletti z Bratřejova na Zlínsku. Firma vyrábí především figurky. Čokolády s velikonočním motivem se začínají vyrábět již v lednu, největší zájem o ně je pak v březnu a v dubnu, uvedla jednatelka Eva Šafránková.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down