Prodej piva v restauracích dál klesá, roste prodej v plechovkách

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři procenta stouply prodeje piva v různých obalech, jako jsou skleněné lahve, plast a plechovky. Boom zažívá prodej plechovkového piva, kterého Češi vypili o 46 procent více. Údaje dnes na tiskové konferenci zveřejnili zástupci Českého svazu pivovarů a sladoven, absolutní data svaz neuvedl. Letošní rok svaz označuje jako černý rok českého pivovarnictví. Další dramatický propad spotřeby čepovaného piva lze podle výkonné ředitelky svazu Martiny Ferencové očekávat ještě do konce letošního roku po ukončení provozu venkovních zahrádek.

Přibližně šest piv z deseti se vypije v domácnostech, čtyři z deseti v restauracích. Aktuálně je poměr prodejů 61 : 39, tento trend dlouhodobě roste ve prospěch piva v obalech. Spotřeba výčepních piv dlouhodobě rovněž klesá, letos do konce srpna to bylo meziročně o 3,1 procenta. Naopak se zvyšuje zájem o ležáky (meziročně o 6,2 procenta) a o speciální piva. Letos meziročně o polovinu vzrostla kategorie tmavých a silných piv s příchutí sladu, tzv. porterů, která je ale z hlediska celého trhu minoritní.

Podle svazu se Češi z národa s tradiční hospodskou kulturou stávají zemí plechovkového piva. Za poklesem prodeje piva v restauracích je nejen řada regulatorních opatření – kontrolní hlášení, elektronická evidence tržeb (EET) a regulace hazardu – ale také zákaz kouření v restauracích či změny pravidel pro provozování zahrádek, uvedl svaz.

Během prázdnin stoupl prodej piva v lahvích a plechovkách o 6,2 procenta, prodej čepovaného piva klesl o čtyři procenta. Odbyt lahvového piva klesl od ledna do srpna o 2,4 procenta, sudového piva o 5,6 procenta. Piva v PET lahvích se prodalo o čtyři procenta více, v cisternách o 12,4 procenta více.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *