Prodeje potravin přes internet jsou v ČR třetí nejvyšší v Evropě

Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl loni dvou procent celkového obratu rychloobrátkového zboží. Letos je to již 2,5 procenta. Vyplývá to z údajů společnosti GfK. Nejvíce potravin se v e-shopech prodá v Jižní Koreji (16,6 procenta).

Ve většině zemí EU se tento podíl pohybuje mezi jedním a dvěma procenty, například v Německu se on-line prodá 1,2 procenta potravin a ve Španělsku 1,7 procenta. V Británii dosahuje podíl potravin prodaných přes internet 6,9 procenta a ve Francii 5,3 procenta.

"Česká republika je na špičce, on-line prodej potravin je v Česku velmi silný. A to ještě jde o kategorii, která je jedna z nejslabších," uvedl ředitel GfK Tomáš Drtina.

On-line supermarket Rohlik.cz letos očekává tržby minimálně ve výši dvou miliard korun, Potraviny on-line řetězce Tesco dosáhly v posledním finančním roce 2016/2017 tržeb zhruba 1,3 miliardy korun. Dále na trhu působí Košík.cz, Freshbedynky.cz‎, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus.

Růst trhu bude v roce 2018 podle provozního ředitele Košík.cz Jakuba Šulty podpořen především organicky se zvyšujícím počtem nových zákazníků, kteří začnou službu využívat na úkor kamenných prodejen anebo původních zákazníků, kteří zvýší frekvenci a objem nákupů.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down