Velmi teplé počasí v posledních dnech zvýšilo podle obchodníků prodeje zmrzlin. Velký zájem je o nanuky, oblíbená jsou především balení po více kusech. V souvislosti s vysokými venkovními teplotami Češi častěji do košíků vkládají také potraviny na grilování a pikniky. Rostoucí poptávka je i o balené vody, klasická, ochucená a nealkoholická piva či šumivá vína.
Prodeje zmrzlin v obchodech Penny vzrostly podle jejich mluvčího Tomáše Kubíka v předešlých dnech o desítky procent. "V posledních letech můžeme vidět jasný trend rostoucího zájmu o privátní značky, které zákazníkům nabízí vysokou kvalitu za dobrou cenu. Letos, mimo jiné i s ohledem na aktuální ekonomickou situaci, nárůst zájmu o privátní značky také v oblasti zmrzlin výrazně zesílil," uvedl. Doplnil, že v teplém počasí lidé více nakupují potraviny na lehčí jídla, tedy například zeleninu na saláty, nebo ryby.
"Ve vysokých letních teplotách se mění až pětina z nákupního košíku. Standardně přibývá potravin pro rychlé ochlazení a nápoje, ale také suroviny na večerní venkovní vaření nebo pikniky," řekl mluvčí on-line supermarketu Košík.cz František Brož. Zákazníci podle něj častěji žádají nápoje v plechovkách a také více z nich si nechává přivézt nápoje rovnou vychlazené. "Větší zájem je dále o sportovní a fitness nápoje," uvedl Brož.
Řetězec Kaufland v případě zmrzlin letos sleduje mírně zvýšený prodej ve srovnání se stejným obdobím předchozích let. Ivana Dvořáková z firemní komunikace sítě řekla, že zákazníci kupují zmrzlinu ve vaničkách i nanuky, a to hlavně v balení po více kusech. Poptávka je podle ní i o ovoce, velmi žádané jsou například melouny.*
Vyšší zájem o zmrzlinu sledují v těchto dnech také obchody Albert.