Absolutním vítězem soutěže o Mlékárenský výrobek roku se stal sýr na pánev s uzeným sýrem
Absolutním vítězem letošního jubilejního 20. ročníku soutěže o Mlékárenský výrobek roku se stal Sýr na pánev s uzeným sýrem společnosti Madeta, kterému porotci přidělili 97,3 bodu z celkových 100 možných. Absolutní novinkou roku se stal Sýr na vidličku Mlékárny Polná a hlavní cenu médií získal Selský sýr s probiotiky ze společnosti Moravia Lacto a.s. Výsledky byly vyhlášeny při příležitost Oslavy mléka v Národním zemědělském muzeu v Praze.
Odborníci i veřejnost si takto připomněli Světový den mléka. Předseda Českomoravského svazu mlékárenského Jiří Kopáček připomněl, že tento den, který připadá na 1. června, se z podnětu Mezinárodní mlékařské federace slaví každoročně již od roku 1957. Kopáček informoval, že letos se soutěže zúčastnilo 20 tuzemských výrobců, kteří do hodnocení přihlásili celkem 52 výrobků. Výrobky byly hodnoceny celkem v deseti soutěžních kategoriích, a to mléko a smetana, zakysané mléčné nápoje, jogurty a skyry, tvarohové krémy, sýry čerstvé a tvaroh, sýry měkké a plísňové, sýry polotvrdé a tvrdé, tavené sýry a mléčné pomazánky, sýry k tepelné přípravě a poslední kategorií byly speciality. „Nejvyšší počet soutěžních výrobků byl v kategoriích jogurtů a tvarohových krémů, výrobci přihlásili také vysoký počet sýrů, které byly rozděleny do celkem pěti kategorií,“ sdělil předseda Českomoravského svazu mlékárenského. Podle něj za nový trend je letos možné označit speciálně ochucené sýry, například s rozmarýnem, černuchou, jalapeño, ale také výrobky určené pro náročné spotřebitele a gurmány nebo naopak konvenientní výrobky pro „pohodlné“ spotřebitele, kterými jsou například sýry k tepelné úpravě. „Pokračujícím trendem výrobců zůstávají i nadále reformulace, tedy takové úpravy složení výrobků, které odrážejí současné požadavky zdravé výživy, například snižování obsahu cukru, soli, přídatných látek či obohacování jinou výživově hodnotnou komponentou,“ doplnil. Při hodnocení, do kterého se zapojilo 16 nezávislých porotců, se posuzovala nejen celková kvalita přihlášených soutěžních vzorků, ale také obchodní rozšířenost na trhu, marketingové aktivity směřované na podporu prodeje a rovněž správnost označování výrobků podle platné potravinové legislativy. U novinek hodnotily komise stupeň produktové, procesní a obalové inovace, zaměření na specifickou cílovou skupinu, „nové“ výživové parametry, reformulace, atraktivitu pro spotřebitele a také případný přínos pro životní prostředí. Záštitu nad letošní oslavou převzal ministr zemědělství Zdeněk Nekula.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!