Počet rozvezených nákupů potravin v létě proti chladnějším měsícům klesá
Rozvoz potravin v létě oproti chladnějším měsícům klesá, kurýři ale častěji míří na chaty a chalupy či doručují větší objednávky, které vydrží více dní. Vyplývá to z informací dvou největších rozvážkových služeb v Česku, Rohlík.cz a Košík.cz. Někteří zákazníci v regionech se podle ředitele marketingu Košíku Jana Vašíčka k objednávkám on-line uchylují také kvůli tomu, že tam ubývá malých lokálních prodejen.
Stoupla však průměrná hodnota objednávky nákupů
"Obecně opravdu platí, že chladnější měsíce jsou silnější," řekla mluvčí Rohlíku Denisa Morgensteinová. Letos v létě podle ní počet rozvezených nákupů proti silným měsícům klesl o jednotky procent, meziročně je ale přibližně o desetinu vyšší. Stoupla také průměrná hodnota objednávky, doplnila. Případů, kdy kurýři s nákupy míří na druhé adresy zákazníků, je podle ní toto léto mírně více. "Stále platí, že většinu nákupů lidé objednávají na své domovské adresy, do Prahy a Brna doručujeme stále většinu všech objednávek," řekla Morgensteinová. Dodala, že Rohlík.cz nedávno rozšířil místa, kam s nákupy dojede, o Děčín, Kadaň či Klášterec nad Ohří. "Z pravidelných zákazníků Košíku jich na druhou adresu na venkově začal (letos) meziročně objednávat trojnásobek," uvedl mluvčí Košíku František Brož. V celkovém počtu jde o jednotky procent zákazníků, doplnil. Letní objednávky nákupů na chaty či chalupy jsou podle něj až o pětinu větší něž ty běžné a lidem vydrží zhruba týden, řekl. "Nákupy se zaměřují na trvanlivý sortiment, trvanlivé mléko, alkoholické i nealkoholické nápoje, zásoby na výlety a svačiny, ale také čerstvé maso na grilování nebo sezení u ohníčku či přísady na pečení," doplnil Vašíček. Výjimkou podle něj v objednávkách není ani vybavení na zahradu. Z druhých adres Košík v létě nejčastěji doručuje do Jihočeského, Středočeského či Plzeňského kraje. Dále také do okolí Brna, Olomouce a Jizerských hor. Rozvážkové služby nákupů jsou podle Vašíčka mnohdy alternativou pro ty zákazníky v regionech, kde ubývají malé prodejny nebo mají omezenou otevírací dobu. "Zároveň si všímáme, že například informace 'do oblasti zaváží on-line supermarkety' se objevuje stále častěji u inzerátů s nabídkou rekreačních objektů nebo druhých domovů," uvedl. Počet malých obchodů s potravinami, tedy těch o rozloze do 400 metrů čtverečních, loni v Česku meziročně klesl o 166 na 11 829. Nejvíce jich ubylo ve středních Čechách a na severní Moravě. Z celkového počtu nebylo 160 prodejen součástí žádné obchodní sítě, šest jich pak připadlo na řetězce, jako je například CBA, BALA nebo COOP.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!