18.10.2022 | 07:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zákazníci rychlého rozvozu potravin objednávají nejčastěji za 500 korun

Typický zákazník on-line supermarketů, které nabízí dovoz do 30 minut, za jeden nákup utratí kolem 500 Kč. Lidé objednávají často pečivo, ovoce a zeleninu nebo alkohol. Rozvoz v řádu hodin nabízí on-line obchod Rohlík.cz, kde jsou nejprodávanějším produktem banány. Konkurenční firma Košík.cz pozoruje velký zájem o slevové akce.  Uvedli to zástupci firem, které nabízí rozvoz potravin a dalšího zboží.

Služba Wolt Market pokrývá celou Prahu a část Brna. Typický zákazník je podle ní ve věku 16 až 35 let, objednávka je podle společnosti zboží v hodnotě 500 korun. Nejvíce objednávek přichází mezi 16:00 až 20:00 a typický nákup má 11 položek, uvedla firma. Mezi nejprodávanější kategorie patří víno, zmrzliny, ovoce a tvrdý alkohol, řekla ředitelka Wolt Market pro Česko a Slovensko Jana Trnovská. V Praze jsou mezi oblíbenými produkty cola, rajčata nebo také vodka. Dovoz nákupu do 30 minut nabízí také společnost Dáme jídlo jako službu Dáme market, která kromě Prahy a Brna funguje v Českých Budějovicích, Plzni. Olomouci, Ostravě a Liberci. Lidé nejčastěji nakupují pečivo, ovoce a zeleninu, velmi populární jsou podle společnosti rovněž lokální piva. "Průměrný košík se zpravidla pohybuje v ceně mezi 400 až 500 korunami. Pro regiony je pak typické, že je průměrná hodnota nákupního košíku zhruba o pětinu nižší než v Praze a v Brně," uvedl šéf Dáme market Mikolaj Komorowski. Klasický rozvoz nákupu nabízí on-line supermarket Rohlík.cz. "Z našeho interního výzkumu vyplývá, že suverénně nejvíce se na kusy prodalo banánů. Hned za ním následují rohlíky, poté brambory, cibule, okurky a mandarinky," řekla mluvčí společnosti Lutfia Wolfová. Typickým zákazníkem je podle firmy žena žijící ve větším městě, nejčastěji lidé nakupují dopoledne před prací a odpoledne. Společnost rozváží v Praze, středních Čechách a v okolích velkých měst po celé ČR. On-line supermarket Košík.cz zaznamenal, že lidé využívají hojně slevové nástroje, jako jsou akce, výhodné ceny za nákup více kusů nebo zlevněné zboží s blížícím se datem spotřeby. "Lidé začínají hledat levnější značky a nemají problém opustit prémiovou kvalitu. U řady potravin jsou ochotni si připlatit i při rostoucích cenách a uchovat si vysokou kvalitu i nadále – to platí například o pečivu, zelenině a ovoci, uzeninách, sýrech nebo obecně řemeslných a farmářských produktech," řekl mluvčí společnosti František Brož.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down