Nízké ceny nejsou řešením pro zvýšení odbytu piva. Českému pivovarnictví prospěje může pomoci vývoz, kvalita, znalost návyků konzumentů a reklama. Export se během čtrnácti let zvedl na 2,13 hektolitrů. O domácí pivo je zájem především Německo, Slovensko, Velká Británie, USA a Rusko. Naopak export klesl do Polska, uvedl člen předsednictva Českého svazu pivovarů a sladoven Jiří Boček.
Boček poukázal, že při vývozu piva mimo Českou republiku je nulová podpora EU i národních rozpočtů. Dále připomněl, že české pivo je liberální komoditou bez cla už od 1. července 2000. Komplikace však způsobuje rozdílná spotřební daň v různých zemích. Zatímco například u ležáku v ČR platí firma za jeden hektolitr 264 Kč, dovozce v Německu platí 276 Kč. Ve Velké Británii na opačném konci žebříčku evropských zemí činí tato daň v přepočtu již 2967 Kč na hektolitr.