Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) vyzývá vlastníky starých telefonních karet, kteří neprotelefonovali do 31. 12. 2002 všechny telefonní jednotky, aby částečně využité karty nevyhazovali. SOS totiž bude i nadále usilovat o odškodnění majitelů karet Českým Telecomem.
Přibližně deset let spotřebitelé v ČR používali telefonní karty neoznačené informací o jejich omezené platnosti. Sedmiměsíční předstih, se kterým Český Telecom informoval o ukončení platnosti starých karet, byl pro řadu jejich méně telefonujících uživatelů naprosto nedostačující. Proto SOS s Českým Telecomem o této věci intenzivně jednalo, dosud ovšem bez úspěchu.
Skutečnost je taková, že platnost starých telefonních karet, které byly vyjmuty z originálního obalu, skončí 31. prosince 2002. Někteří uživatelé budou řešit otázku, co dělat s neprovolanou telefonní kartou. Sdružení obrany spotřebitelů ČR jim doporučuje, aby si tyto karty uschovali, neboť očekává, že k náhradě neprovolaných jednotek nakonec dojde a jejím vyhozením by se o možnou náhradu připravili.
Sdružení obrany spotřebitelů ČR celou situaci i na základě podnětů doručených na e-mailovou adresu karty@spotrebitele.cz analyzuje a zvažuje možnosti dalšího postupu. „Například je otázkou, zda Český Telecom úmyslně neuváděl uživatele v omyl, když o výměně karet věděl s několikaletým předstihem a přesto karty informací o omezené platnosti neoznačil. Pak by spotřebitelé, kteří kartu koupili přímo od Českého Telecomu, mohli usilovat o zneplatnění uzavřené smlouvy podle § 49a Občanského zákoníku,“ naznačil jednu z variant Karel Pavlík, místopředseda Republikového výboru SOS.
Konečné rozhodnutí o postupu SOS by mělo padnout v průběhu ledna. Současně Sdružení obrany spotřebitelů ČR přijímá na všech svých kontaktních adresách informace od spotřebitelů, kteří se postupem Českého Telecomu cítí být poškozeni.
Informace o aktuálním vývoji v této věci spotřebitelé naleznou na www.spotrebitele.cz.