Každoročně řeší krajské veterinární správy a Městská veterinární správa Praha nejvíce stížností na prodej masa a masných výrobků. Je to zhruba kolem čtyřiceti procent všech podaných stížností. Při pohledu zpět jich v roce 2011 bylo 260, v roce 2012 jich bylo 353, v loňském roce 371 a za letošní první pololetí je to 170, takže lze očekávat, že celkový počet bude opět okolo 350. Informoval o tom mluvčí Státní veterinární správy ČR Josef Duben.
Tyto údaje téměř dokonale korespondují i se zájmem o výsledky kontrol, které jsou k dispozici na webových stránkách Státní veterinární správy. Kontroly v tržní síti a kontroly na jatkách tvoří také asi 40 % zájmu o tyto údaje, uvedl.
Spotřebitelé si dále stěžují na prodej na trzích a tržištích, každý rok dorazí na veterinární správy kolem 50 stížností, což je pět procent z celkového počtu stížností.
Nejčastěji si spotřebitelé stěžují na nedodržování podmínek, které by mohly ohrozit zdravotní nezávadnost potravin (zejména skladování), dále na jakost, nesprávné značení potravin a hygienické podmínky při prodeji a manipulaci s potravinami. Každá stížnost je řešena a jsou přijímána příslušná opatření, zdůraznil Duben.
Určitý nárůst stížností za poslední roky vyplývá ze zvýšeného zájmu veřejnosti o nezávadnost a jakost potravin, zejména v souvislosti s nedávnými evropskými aférami, jako byla ta s dioxiny či falšování hovězího masa koňským, poznamenal Duben s tím, že aféra s dioxiny v mase se ČR vůbec nedotkla a problémy s falšováním hovězího masa koňským byly v porovnání s řadou zemí EU zanedbatelné.*